Categorie: Algemeen
Auteur: Wim Martens

Spreekt uw IT-afdeling dezelfde taal als uw service- en onderhoudsmonteurs?

Nieuwe manieren van werken houden een bedrijf of organisatie vitaal. Volgens ons niet meer weg te denken uit het werk van de service- en onderhoudsmonteurs is de mobiele app. Mobiele apps maken het werk niet alleen papierloos, maar ook gemakkelijker, efficiënter en overzichtelijk. Goed georganiseerd beheer zorgt op de achtergrond dat alles op rolletjes loopt en versleuteling zorgt voor de veiligheid van uw data.

Het samenbrengen van informatie
Slimme technieken verbinden verschillende oplossingen (Gis, planning, IOT, routeplanning, ERP (SAP), technische systemen, scanning, etc.). Het combineren van allerlei systemen geeft kracht aan de mobiele oplossing, waardoor servicemedewerkers hun werk optimaal kunnen uitvoeren.

Optimaal werken zonder papier, maar met mobiele app Optimaal werken zonder papier, maar met mobiele app

Optimaal werken. Hoe zit dat in de praktijk? 
Uw servicemedewerkers beheersen de meest ingewikkelde technische processen. Complexe storingen lossen zij in een mum van tijd op. De administratieve afwikkeling hiervan, is echter een heel ander verhaal. Die is in hun ogen vaak onoverzichtelijk, onlogisch en misschien zelfs overbodig. Gevolg: misverstanden, fouten, overbodige kosten.

Maak uw eindgebruikers happy! 
Kijk door de ogen van uw monteurs en maak het ze zo makkelijk mogelijk. Door alle processen in één applicatie aan te bieden die zowel online als offline beschikbaar is, kan de medewerker zijn werk organiseren, materialen beheren, tijden registreren en makkelijk rapporteren. Een medewerker die fluitend zijn werk doet, maakt minder fouten. Minder fouten = minder kosten. U verzamelt betrouwbare data die optimaal in de verschillende systemen geïntegreerd worden en op de juiste manier in uw bedrijfsresultaten vloeien.

"Het combineren van allerlei systemen geeft kracht aan de mobiele oplossing, waardoor servicemedewerkers hun werk optimaal kunnen uitvoeren."

Drie onderdelen van de mobiele app

Het service- en onderhoudsproces
Dit proces raakt vele andere processen (logistiek , planning, HR). Daarom dient eerst een stuk procesoptimalisatie uitgevoerd te worden, voordat het service- en onderhoudsproces voor de eindgebruiker definitief wordt gemaakt.

Security
Dat dit thema ook heel actueel is voor mobiele oplossingen, is duidelijk. De service en onderhoudsmedewerker die via een openbaar Wifipunt werkt is kwetsbaar. Wel eens gedacht aan het versleutelen van al de mobiele data?

Beheer
Bij het ontwerp van je mobiele oplossing dient goed rekening gehouden te worden met beheer. Je kunt de man/vrouw in het veld niet met it-meldingen opzadelen. Performance is cruciaal om te blijven werken met de oplossing. Wat gebeurt er als een van de geïntegreerde systemen niet werkt? Het inrichten van beheer is dus een cruciaal onderdeel van een mobiele oplossing.

Specifiekere vragen?

Vul uw e-mailadres in en Oliver IT neemt zo spoedig mogelijk contact met u op!

Gelukt! We nemen spoedig contact met u op!
Michiel van Sebille SAP consultant
Michiel van Sebille