Jitterbit

Integratie met het Jitterbit Harmony Platform

"We're excited to partner with Oliver IT to bring our joint customers the powerful combination of our industry-leading API integration platform and Oliver IT’s deep domain expertise in SAP and Integration” - Joost de Bot, VP & General Manager, Jitterbit EMEA.

Bij Oliver IT houden we van keuze. Keuze om af te wijken van de rest, daar waar het logisch is om te doen. Dit geldt voor de applicaties die we ontwikkelen, maar ook voor integratie. Naast de integratie die we bij veel van onze klanten realiseren met SAP integratieproducten als SAP Integration Suite en SAP Process Orchestration of Integration, realiseren we ook integratie met het Jitterbit Harmony Platform.

Na een uitgebreide productscan was de keuze op basis van onderstaande criteria voor Jitterbit een logische. Niet alleen heeft Jitterbit een uitstekend trackrecord in integratie met bekende ERP en CRM systemen zoals Oracle, SAP en Salesforce, maar op de gebieden van B2B en customer support scoort Jitterbit zelfs het hoogst in Gartner[1] en Forrester[2] analyses. Dit laatste hebben we vanaf de start van onze partnership met Jitterbit ervaren. Vanaf de eerste kennismaking tot de eerste projecten als ook in het beheer hebben we en ervaren we dagelijks een enorme drive om samen succesvol de integratie van onze klanten te kunnen verzorgen. Dat is een partnership welke we nastreven en waar we trots op zijn. Dat we Oliver Connect (https://www.oliverconnect.com/), onze Integration As A Service offering, hebben gebaseerd op Jitterbit spreekt het vertrouwen dat we hebben in Jitterbit als platform en partner des te meer uit.

Een integratieplatform moet voor je werken en niet tegen je. Zo zien we vaak dat integratieplatformen een verzameling zijn van verschillende modules die niet geïntegreerd zijn. Dit komt de snelheid en het gemak waarmee integratie moet kunnen worden gerealiseerd doorgaans niet ten goede. Het platform moet dus geïntegreerd zijn.

Onze kennis en kunde op het gebied van Jitterbit zetten we niet alleen in voor klanten van onze eigen Integration As A service offering Oliver Connect (https://www.oliverconnect.com/), maar bieden we ook aan voor directe klanten van Jitterbit. De meerwaarde om voor Oliver IT te kiezen ligt dan ook in de ervaring die we niet alleen hebben met het ontwikkelen van integratie op Jitterbit, maar minstens zo belangrijk ook met het beheren ervan. Wij weten wat werkt en niet werkt (lessons learned) en nemen die ervaringen mee in de vorm van best practices en accelerators.

Waarom?

  1. Hybride deployment - Local agents & cloud agents
  2. API Management - Secure API’s & API Portal
  3. Out of the box integration – Connectoren en recepten voor integratie tussen standaard applicaties
  4. B2B mogelijkheden – Ondersteuning voor gangbare protocollen en berichtstandaarden (Zoals AS2, X12, HL7)

Waarom Jitterbit?

Bij de selectie van het platform stelden we een aantal criteria:

  • Hybride: Vrijwel al onze klanten zijn op zijn minst begonnen met het integreren van applicaties in de cloud. On-premise integratie is in veel gevallen nog het dominantere integratiedomein. Het platform moet beide werelden kunnen bedienen en een brug vormen tussen deze werelden.
  • B2B: Traditionele Business To Business integratie heeft zijn waarde bewezen in met name logistieke processen. Het platform moet de gangbare protocollen en berichtstandaarden kunnen ondersteunen.
  • API management: Daar waar B2B zich vooral richt op standaard logistieke processen, zien we API management als een logische evolutie van integratie tussen business partners. Bij API management zien we echter dat API’s meer afgestemd zijn op de gebruiker er van, in tegenstelling tot de standaard interfaces in de B2B wereld. Naast de security mogelijkheden die API management biedt, staat dus de relatie met de gebruiker van de API centraal. Een API portal biedt de gebruiker een omgeving die er op gericht is het gebruik van een API zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
  • Klantenservice: Het is belangrijk voor Oliver IT dat de lijntjes kort zijn met de leverancier van het integratieplatform. Dat is namelijk iets dat we zelf ook nastreven met onze eigen klanten.
„Oliver IT maakt gebruiksvriendelijke applicaties die volledig op onze processen zijn toegepast ”
Lieke van Helvoort, Projectmanager Swiss Sense

Wie zijn onze klanten?

Een aantal voorbeelden van projecten die we hebben uitgevoerd voor klanten die Jitterbit gebruiken zijn:

  • Een gemeentelijke organisatie waarvoor we haar ERP-systeem hebben geïntegreerd met een Payroll systeem in de cloud.
  • Een overheidsorganisatie waarvoor we haar ERP-systeem hebben aangesloten op het Europese netwerk voor E-facturatie.
  • Een organisatie waarvoor we haar ERP systeem hebben geïntegreerd met een inkoopapplicatie.
  • Wilt u ook aansluiten en 1 van onze klanten worden?

    Wij helpen u graag op weg!

Specifiekere vragen?

Vul uw e-mailadres in en Oliver IT neemt zo spoedig mogelijk contact met u op!

Gelukt! We nemen spoedig contact met u op!
Michiel van Sebille SAP consultant
Michiel van Sebille