

Voor gebruikers, door gebruikers
DNWG maakte intensief gebruik van SAP MAM welke out of maintenance zou lopen. Initieel was dit dan ook de aanleiding voor het opzetten van het project genaamd MOTO. Verder bestond er al langer de wens om de storingen keten te optimaliseren en te digitaliseren. Voor het afhandelen van de storingen waren vele handmatige en zelfs dubbele stappen noodzakelijk. Dit maakte het proces traag en foutgevoelig. Daarnaast waren er maar zeer beperkte rapportage mogelijkheden.
Vóór ieder project, maken we een duidelijk profiel van uw organisatie zodat onze dienstverlening er naadloos op kan aansluiten
DNWG
DNWG biedt dienstverlening op het gebied van technische infrastructuur (elektriciteit, gas, water en data) en meettechniek. Deze dienstverlening bestaat uit: advies, ontwerp, aanleg of installatie, maar ook beheer en onderhoud of de instandhouding van een installatie of netwerk. Vanuit het business perspectief was er de behoefte om een oude oplossing te vervangen, het proces te optimaliseren, de mogelijkheid om offline te werken te introduceren, het proces te digitaliseren, handmatige stappen te minimaliseren en GIS te integreren in een nieuwe mobiele oplossing. Dit alles om het proces en de data zowel kwalitatief als kwantitatief te optimaliseren.
De sleutel tot het succes van onze projecten is een duidelijke vraagstelling. Waar heeft uw organisatie problemen mee? Wat is het doel dat u voor ogen heeft?
Samen aanpakken
Binnen het MOTO project werd er gewerkt met Agile/Scrum methode. Hierbij werd elke twee weken een sprintreview gehouden met de business. In deze sessies kwam direct feedback van de gebruikers terug. Geregeld was er contact met de gebruikers over de ervaringen van de opgeleverde functionaliteit. Eventuele issues kwamen terug op het scrumboard en werden meegenomen in de volgende sprint. Bijvoorbeeld na het uitwerken van de technische requirements heeft de DNWG Software Architect de mogelijkheid gehad om deze te reviewen en van feedback te voorzien. Om zo de richtlijnen van DNWG te waarborgen binnen de architectuur en security voor o.a. de mobiele applicatie.
Bij Oliver IT lossen we, geheel naar wens, uw problemen op!
Benieuwd naar de oplossing?
Door het vervangen, optimaliseren en digitaliseren van de voorgaande werkprocessen zijn er drie belangrijke doelstellingen behaald:
- Tevreden monteurs
- Minder storingstijd door snelle afhandeling
- Data is meer compleet, betrouwbaar en volledig

