Auteur: Martien Merks

Formule 1 en Data

Als Formule 1 Fan en supporter van Max Verstappen, kijk ook ik dit seizoen, helaas alleen op TV, naar zijn verrichtingen. In een recent verleden heb ik de fabriek in Milton Keys mogen bezoeken en weet dat daar veel personeel bezig is met het onderzoeken van data, om nog beter te kunnen presteren.

Kunt u zich voorstellen dat ze daar zouden zeggen: “Ik heb geen data nodig, want mijn onderbuikgevoel zegt dat deze maatregel ons 0,1 seconde sneller zal maken?”

Natuurlijk niet. Voor de Formule 1 is het duidelijk. Alles draait om data, zoals je ook in dit artikel van Formula1.com kunt lezen: https://www.formula1.com/en/latest/article.data-analysis-a-closer-look-at-red-bulls-struggles-for-performance-in.1PYgmKSiJ4FV2OoM6gOsGJ.html

Bron afbeelding: Formula1.com

Duidelijk waar de Red Bull auto dit jaar te kort komt. En dan gericht zoeken naar de oplossing.

Hoe doet u dat in uw bedrijf? Heef u de data beschikbaar om dit inzicht ook in uw processen en prestaties te krijgen? Of is dit toch op basis van het onderbuikgevoel? Wij helpen u graag uw data te analyseren, te preparen en te ontsluiten, om het gestructureerd en klaar voor gebruik aan uw medewerkers aan te kunnen bieden. Met deze klaar voor gebruik -data kunt u uw medewekers ook analyses laten maken. Met deze analyses kunnen zij verbeteringen voorstellen die uw organisatie die winst laat pakken die net zo belangrijk voor uw organisatie zal zijn als die 0,1 seconde die binnen de formule 1 zal leiden tot de 1e of de 2e plaats. Dit met als inzet een standaard management tool om scherp te blijven en continue te verbeteren.

We helpen u graag om uw Data als gereedschap te kunnen gaan gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Martien Merks.

Specifiekere vragen?

Vul uw e-mailadres in en Oliver IT neemt zo spoedig mogelijk contact met u op!

Gelukt! We nemen spoedig contact met u op!
Peter Schults Integration expert
Peter Schults