In november 2020 was het weer tijd voor de hackathon van Oliver IT, en het zou anders dan anders worden dit jaar omdat we natuurlijk te maken hadden en hebben met Corona en daardoor dus ook niet met elkaar op kantoor konden zijn. Dus deze keer werd de hackathon vanuit huis gedaan. En ondanks dat we elkaar niet op kantoor zagen was de ervaring vrijwel gelijk aan de voorgaande jaren.
Normaal gesproken proberen we echte klantcases te verzinnen, maar omdat door Corona toch alles anders was besloten Allard, Willem en Michiel het ook anders te doen dit jaar. Geen klantcase en ook niet direct met SAP… maar echt een innovatie waar Oliver IT direct baat bij zou hebben en wij als medewerkers beheer zelf nog direct het meeste.
Voor het beheer van de applicaties van onze klanten maken wij gebruik van de tool Topdesk, en van daaruit handelen wij de meldingen en wijzigingsverzoeken van onze klanten af. Daarnaast wordt de urenverantwoording vastgelegd in Exact, waarbij wij binnen Oliver IT een 1 op 1 relatie leggen tussen de melding en een activiteit in Exact.
Tot op heden was er nog geen direct koppeling tussen deze 2 systemen, dus de activiteiten moesten handmatig worden aangemaakt, wat vrijwel altijd dezelfde handeling met zich meebracht.