Struyk Verwo Infra
Loopt voorop in digitalisering

Marktleider in publieke bestrating bouwt op volledig papierloze logistieke processen

Slimme apps stroomlijnen processen, verlagen kosten en zorgen voor tevreden klanten

Struyk Verwo Infra is de Nederlandse marktleider op het gebied van publieke betonnen bestrating. Het bedrijf heeft een ongeëvenaard productaanbod van ruim 20.000 artikelen. De afgelopen jaren stak Struyk Verwo Infra veel energie in de digitalisering van de logistieke processen. Het doel: tijdwinst behalen en het totale logistieke proces kostenefficiënter maken. Om deze doelstellingen te behalen, werkt Struyk Verwo Infra als sinds 2014 nauw samen met Oliver IT. De experts van Oliver IT ontwikkelden diverse apps die elke dag hun meerwaarde bewijzen. Inmiddels werkt het bedrijf binnen het logistieke proces volledig papierloos.

De vraag

Bij Struyk Verwo Infra draagt digitalisering hoog in het vaandel. In opdracht van de marktleider in publieke bestrating beet Oliver IT zich vast in diverse vraagstukken variërend van het digitaliseren en stroomlijnen van het afroepproces tot het automatiseren van het planningsproces. Ook het stroomlijnen van de backoffice en papierloos orders picken stonden op de agenda.

De oplossing

Sinds de start van de samenwerking in 2014 voerde Oliver IT forse verbeteringen door waar Struyk Verwo Infra dagelijks de vruchten van plukt. Zo stroomlijnde Oliver IT verschillende processen die een centrale rol spelen bij Struyk Verwo Infra. Papieren formulieren werden vervangen door de praktische, gebruiksvriendelijke Cloud Apps van Oliver IT. Daardoor verlopen allerlei logistieke werkzaamheden nu efficiënter en is de kans op fouten veel kleiner geworden.

Van afroepen, picken en laden tot plannen, afleveren, afhalen en retourneren; binnen ál deze processen staan de Cloud Apps van Oliver IT centraal. Dankzij de Chauffeurs App die Struyk Verwo Infra en Oliver IT ontwikkelden, gebeurt het plannen van ritten bijvoorbeeld niet langer handmatig maar digitaal. En met de Afroep App kunnen klanten heel eenvoudig afroepen plaatsen. De app integreert naadloos met SAP. Ook voor de heftruckchauffeurs en backofficemedewerkers van Struyk Verwo Infra ontwikkelde Oliver IT handige applicaties om werkzaamheden beter te stroomlijnen.

Wat heeft het opgeleverd?

  • Beter gestroomlijnde, volledig gedigitaliseerd processen. Oliver IT droeg bij aan de optimalisatie van de afroep-, pick-, laad-, aflever-, retour-, plannings- en afhaalprocessen. Ook verbeterde en digitaliseerde Oliver IT de veiligheidsprocessen.
  • Een optimaal planningsproces. Struyk Verwo Infra kan met minder voertuigen hetzelfde volume aan vracht vervoeren, wat een aanzienlijk kostenvoordeel oplevert.
  • Tevreden klanten. Afnemers kunnen bijvoorbeeld bouwen op een gestroomlijnd afroepproces. Wanneer een klant een afroep plaatst, is meteen duidelijk welk contract bij de afroep hoort en wat de verwachte levertijd is. Klanten nemen nu betere, weloverwogen afroepbeslissingen.
  • Backofficemedewerkers beschikken over de meest up-to-date informatie, rechtstreeks uit SAP.
  • Heftruckchauffeurs werken papierloos. Orders picken en verwerken kost daardoor minder tijd.

Neem contact op met Oliver IT en vereenvoudig jouw IT landschap!

Contact

RedefiningSimplicity

Contact

+31 (0) 73 642 76 44

Europalaan 23
5232 BC
‘s-Hertogenbosch