Swiss Sense
Efficiënt en klantvriendelijk klantafspraken plannen

Swiss Sense bespaart 4 km per order dankzij Oliver Planner

Van analoog naar gebruiksvriendelijk digitaal plansysteem

Swiss Sense levert matrassen en boxsprings. De gestroomlijnde levering van die producten is een belangrijk onderdeel van Swiss Sense’ klantbeleving. Oliver IT implementeerde een slimme webapplicatie die het maken van leverafspraken en het plannen van ritten veel eenvoudiger maakt. Op basis van alle aanwezige informatie in de systemen van Swiss Sense doet de app voorstellen voor optimale afleverroutes. Deze aanpak bespaart Swiss Sense gemiddeld 4 kilometer per order. Het resultaat? Een flinke reductie van de logistieke kosten. Net als flinke tijdbesparingen, een lagere CO2-uitstoot en meer blije, tevreden klanten.

“Oliver IT maakt gebruiksvriendelijke applicaties die volledig op onze processen zijn toegepast ”

– Lieke van Helvoort, projectmanager bij Swiss Sense

De vraag

Swiss Sense verzorgt zo’n 9000 leveringen per 6 weken in Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk. Het bedrijf had behoefte aan meer klantvriendelijkheid en efficiëntie binnen het logistieke proces. Swiss Sense wilde de hele customer experience rondom het plannen van leverafspraken verbeteren. Daarnaast wilde Swiss Sense ritten efficiënter kunnen plannen.

De oplossing

Oliver Planner is een slimme webapplicatie van Oliver IT. Deze app haalt continu leveringen op uit het backend systeem van Swiss Sense. Deze worden automatisch in voorlopige ritten gepland volgens een gespecialiseerd planningsalgoritme. Het callcenter van Swiss Sense plant leverafspraken kijkende naar de ideale tijdstippen uit de conceptplanning. Vervolgens optimaliseren de planners de planning alvorens deze definitief te maken.

Wat heeft het opgeleverd?

  • Swiss Sense bespaart gemiddeld 4 kilometer per order.
  • Lagere CO2-uitstoot.
  • Beduidend lagere logistieke kosten.
  • Hogere klantvriendelijkheid, betere customer experience.
  • Het werk van planners is makkelijker en leuker geworden.
  • Nieuw personeel inwerken gaat veel sneller omdat de medewerkers beter ondersteund worden in de uitvoering van hun taken.

Neem contact op met Oliver IT en vereenvoudig jouw IT landschap!

Contact

RedefiningSimplicity

Contact

+31 (0) 73 642 76 44

Europalaan 23
5232 BC
‘s-Hertogenbosch